مرحله 1 :
یک document جدید با مشخصات 800 * 600px, 72 px/inch در فتوشاپ بسازید .
لایه background را Unlock کنید و افکتهایی طبق تصویر زیر به آن بیافزایید .
مرحله 2 :
با ابزار Rounded Rectangle مربع لبه گرد با Radius 10px و اندازه 200x200px رسم کنید .
مرحله 3 :
پالت 3D را باز کنید و طبق تنظیمات زیر کلید create را فشار دهید ، پیغامی مشاهده میکنید کلید yes را بزنید سپس در پنجره باز شده تنظیمات تصویر زیر را اعمال کنید.
مرحله 4 :
بافت یخ را از http://www.kishmehr.org/files/20121022155105-10.jpg بردارید و در قسمت layers بر روی زیر مجموعه Diffuse دوبار کلیک کنید و در صفحه جدیدی که باز میشود بافت مورد نظرتان را وارد کنید ، سپس صفحه را ببندید ، مشاهده میکنید که بافت یخ به حجم شما منتقل شده .
مرحله 5 :
به پانل 3D Materials بروید گزینههای زیر را طبق تصاویر تنظیم کنید .
Front Inflation Material :
بر روی Diffuse راست کلیک کنید و "Edit Properties" را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را در این پنجره وارد کنید .
مرحله 5 :
پالت تنظیمات 3D lights را باز کنید و یک light جدید بسازید و نوع نور را در قسمت light type انتخاب کنید ، و بر اساس تصاویر زیر تنظیمات لازم را انجام دهید .
مرحله 6 :
لایه شکل سهبعدی را duplicate کنید و متریال ( http://www.kishmehr.org/files/20121022161844-21.jpg ) و نور آنرا بر اساس تصویرتغییر دهید .
مرحله 7 :
به پالت layers برگردید و Blending Mode لایه شکل سهبعدی جدیدتان را در حالت Overlay قرار دهید .
مرحله 8 :
Quality هر دو مکعب را در حالت "Ray Traced Final" قرار دهید .
مرحله 9 :
لایه مکعبها را group کنید و گروه را duplicate کنید ، یکی از آنها invisible کنید ( در آموزش بعدی از این لایه اوریجینال استفاده خواهیم کرد ) ، بر روی گروه دیگر راست کلیک کنید و گزینه "Convert to Smart Object" را انتخاب کنید . بر روی کلیک کنید و Hue/Saturation را اعمال کنید سپس بر روی لایه ساخته شده راست کلیک کنید و گزینه "Create Clipping Mask" را انتخاب کنید .
مرحله 10 :
به لایه مکعب فیلتر "Smart Sharpen" اضافه کنید .
مرحله 11 :
لایه قالب یج که بصورت Smart object است را Rasterize کنید و با لایه Hue/Saturation ترکیب (merge) کنید .
سپس فیلتر Liquify را برای دفرمه کردن قسمتهایی از آن اجرا کنید تا قالب یخ جلوه طبیعیتری داشته باشد .